Monday, June 25, 2007

أنا وسويدي عند سعاد


مش هاقولكوا واحشني و المدونه ضلمه من ..................من غيري طبعا احنا هنهرج ولا ايه ما هو ما ينفعش تبقي ضلمه من غيركوا لأن مش هيبقي فيه مدونه أصلا.

ايه رأيكوا في البوقين دول

هيييييييييييه بتقول ايه .............الله عليا .....بحبني وانا مبسوط علي غير العاده

ما علينا اخيرخلصت امتحانات و بقيت شاب صايع قد الدنيا مالبيت للكاباريه لامؤاخذه قصدي القهوه و مالقهوه للبيت طبعا الكلام ده من اسبوع بس اعمل ايه في حاله التناحه المزمنه اللي عندي .....عايز اقولكوا اني من ساعه ما خلصت كل اللي بعمله اني قاعد عالكنبه بتفرج علي الام بي سي تو وباليل عالقهوه يااة وحشتني حياة الصياعه دي , بس للأسف عملت جدع و دبست نفسي مع واحد صاحبي و اتفقت معاه ننزل نلعب في الجيم مع بعض ومن ساعتها عينك ما تشوف الا النور عضمي ادغدغ و مفاصلي سابت و حاله نيله خالص - الله يرحمك ياعم محمد عوض كان رائد مدرسه ادي ضهرك للترعه- مش قادر اقولكوا ان بتاع السوبر ماركت كان جايب شويه حاجات للبيت فأمي قالت لي تعالي شيل الشنط دي دخلها جوه طبعا مش هاقولكوا عالمعاناه اللي كنت فيها مالباب لغاية المطبخ حسيت اني شايل طن حديد مش كام كيس مكرونه وكام صابونه وعلبه مناديل.ومن يوميها وانا ميت في البيت مابعملش حاجه غير اني ماسك ريموت الدش.
واخيرا ربنا تاب عليا و فك القفشه اللي كنت فيها - كنت بمشي زي عم أمين الآلي - و من ساعتها وأنا ماشي علي مبداء حرمت يا بوجي حرمت

نسيت اقولكوا مش انا والواد سويدي رحنا مع بعض حفلة سعاد ماسي - كان فكرة سويدي الله يسامحه بقي - كنت مكسر وصاحي من الساعه تمانيه علشان افتح للصنايعيه اللي بيوضبوا المكتب والاقي الباشا بيكلمني و يقولي تعالي ده في حفله لسعاد ماسي طبعا العبد لله ولا كان سمع عنها غير في اعلانات مصراوي بس مرضيتش ابين جهلي قلتله يااه ده انا كان نفسي احضرلها حفله قالي طب قشطه دي الساعه سبعه المغرب انا مستنيك . طبعا انا رايح ميت لأ ورايح باللي عالحبل مش بقولكوا كنت واقف مع الصنايعيه في المكتب يعني لازم الواحد يكون لابس ومتشيك امال هاقابل الصنايعيه لاسمح الله ببنطلون عمره الافتراضي انتهي من خمستاشر سنه وشبب بصباع ابدا ده حتي عيب, بس بجد كانت حفله لذيذه صحيح الواحد مافهمش ولا كلمه من اللي غنتها الأخت سعاد بس يكفي ان سويدي كان مقتنع .


بس الصراحه كان في فرقه اسمها الدور الأول عزفوا قبل الست سعاد كانوا تحفه جامدين جدا الصراحه لدرجه اني عمال ادور علي اي سيديهات ليهم

واخيرا بقي بما ان اغاني الست سعاد ماسي كانت رائعه - هو الكدب خيبه انا ماكنتش فاهم الكلام بس الموسيقي كانت جامده- قررت استفيد بالفيو الرائع ده واتحفكوا بشويه الصور اللي صورتها من أعلي تلال قله الناصر صلاح الدين محمد الأيوبي واسم الدلع يوسف







دي بقي صور لشباب فرقة الدور الأول اللي فعلا عاجبني جدا



13 Comments:

Blogger ... said...

ياااا نوووور

والله زمان اوى اوى اوى
كفارة يا مان

حبيت ارحب بعودتك الميمونة اخت ميمون
على فكرة دى اول مرة اسمع عن سعاد
انا افتكرتك انت وسويدى المختفى هو كمان رحتوا عند سعاد.. حسنى .. بعد الشر يعنى
افتكرت رحلة ذكرياات

الصور حلوة اوى فعلاً
لأ فنان بجد

حمدالله على سلامتك
ولو كان مودى كويس كنت علقت كهارب

لكن ياللا
ما علينا

6/26/2007 02:04:00 AM  
Blogger NoOR said...

الكهارب وصلت ياباشا......بس مود الجميل ماله ده انا ماصدقت -بتشديد الصاد طبقا لروايه الحاج عماد ابن عم حمدي- ان مودي بقي في السليم

سعاد حسني ياااااااه وانا لسه هاروح لندن - مشيها لندن- لأ ياعم القلعه اقرب بردو

الله يسلمك يا حلم و الف شكر عالمقابله الجامده دي

بس فين فرقه عم حسب الله ...ينفع كده

6/26/2007 12:37:00 PM  
Blogger Nouran said...

واخيراااا زيست
حلوه وحشتك حياه الصياعه ديه بس فعلا احساس رااائع
خلي سويدي يكتب بقى

7/04/2007 07:05:00 PM  
Blogger NoOR said...

انتي هاتقوليلي علي احساس الصياعه ..
ان شاء الله اول ما ربنا يكرمني و يتكرم عليا و اشوفه هاقله علي طووووووووول

7/06/2007 09:48:00 PM  
Blogger saso said...

:)
المهم ان موودك حلو

حافظ عليه باي طريييييييييقة

سعاد ماسي سعاد ماسي .. المهم تفضل مبسوط
:)

اه صح .. حلوة الصور اوي

7/19/2007 04:02:00 PM  
Blogger NoOR said...

ساسو : ربنا يخلي المود علي طول حلو

و شكرا يا جميل

7/21/2007 05:46:00 PM  
Blogger Nouran said...

نووووووووور عملت ايه ف النتيجة يا هندزة ؟؟

8/11/2007 06:17:00 PM  
Blogger MaMaDo said...

احسن حاجه تخليك فى البيت
انا لما قرأت البوست افتكرت المعسكر الى انا رحته من يومين تأهيل مع الفرقه و راجع متدغدغ طبعا
حاسس ان رجلين الاتنين بقو شمال

و بعدين مين سعاد دى الى عمرى ما سمعت عنها حتى فى طبق اليوم

ههههه
بهزر بس بجد مش اعرفها بس ممكن تطلع حد كويس
يلا خير

تحياتى ليك

8/12/2007 07:18:00 AM  
Blogger NoOR said...

جيد يا باشاااااااا بصره يعني

الف مبروك لينا احنا الاتنين وعقبالك كده في البكاليريوس ان شاء الله


مامادو : ما قلتليش معسكر ايه لامؤاخذه بس انا سامع نصيحتك وبقالي شهر مالبيت للشغل ومالشغل للبيت

اما عن سعاد فمعترفهاش احسن :)

8/13/2007 08:46:00 PM  
Blogger Nouran said...

سؤال وجيه جدا ده سؤال وجيه مش سؤال نوران هو انت كل ده عند سعاد :)
انت فين

9/03/2007 07:06:00 AM  
Blogger NoOR said...

والله كنت مسافر ولسه راجع امبارح

9/03/2007 04:17:00 PM  
Blogger يا مصر اكتب إليكي رسائلي said...

يسرني ان اتقدم بخالص التهاني وأطيب التمنيات
لكم والأسرة الكريمة والأصدقاء
بمناسبة حلول شهر رمضان المبارك ،
أعاده الله علينا وعليكم وعلى مصرنا الحبيبة
بالخير واليمن والبركات
تقبل الله وكل عام وانتم بخير

9/05/2007 06:58:00 PM  
Blogger Nouran said...

طيب
كل سنة وانت طيب يا باشا
رمضان كريم

9/13/2007 02:18:00 PM  

Post a Comment

<< Home