Sunday, August 13, 2006

A vEry SpECiaL TaG ......FroM AhLaM

ـــ هل أنت راض عن مدونتك شكلاً وموضوعاً؟
بصراحه بكل صراحه موضوع الشكل ده كنت عايز اعمل حاجه احسن من كده بس مش فايق لها اما موضوعا فدي حاجه انتوا اللي تقولوا رأيكوا فيها
ـــ هل تعلم أسرتك الصغيرة بأمر مدونتك؟
الصراحه برضوا لأ.....جايز علشان مش عايز وجع قلب ونظام متكلمش في السياسه وكده
ـــ هل تجد حرجاً فى أن تُخبر صديقاً عن مدونتك؟ هل تعتبرها أمرا خاصا بك؟
لأ عادي بالعكس انا بحب اخد رأي صحابي فيها
ـــ هل تسببت المدونات بتغيير إيجابى لأفكارك؟ اعطنى مثال فى حالة الاجابة نعم
اكيييييييد غيرت كتير في تناولي للرأي المعارض و بعض الافكار اللي كنت معترض عليها
ـــ هل تكتفى بفتح صفحات من يعقبون بردود فى مدونتك أم تسعى لاكتشاف المزيد؟
في الأول كنت مهتم بمتابعه كل المدونات اما دلوقت فمكتفي بالمدونات اللي عجبتني
ـــ ماذا يعنى لك عداد الزوار.. هل تهتم بوضعه فى مدونتك؟
بيعني بالنسبه لي ان في حد معبرني ومهتم بالكلام اللي بكتبه بس الاهم هم تفاعلات الزوار والكومنتس اللي بيكتبوها
ـــ هل حاولت تخيل شكل اصدقائك المدونين؟ اعترف
جايزببقي راسم شكل لكل واحد من طريقته كتابته
ـــ هل ترى فائدة حقيقية للتدوين؟
أنا أدون ........اذن أنا موجود
ـــ هل تشعر أن مجتمع المدونين مجتمع منفصل عن العالم المحيط بك أم متفاعل مع احداثه؟
اطلاقا.............ده متفاعل ومتفاعل جدا كمان
ـــ هل يزعجك وجود نقد بمدونتك ؟ أم تشعر انه ظاهرة صحية؟
هو اكيد حاجه صحيه وبتصحح وجهات النظر وبتعمل تقارب في الافكار وده شئ مفيد
ـــ هل تخاف من بعض المدونات السياسية وتتحاشاها؟ هل صدمك اعتقال بعض المدونين؟
طبعا بخاف بس مش منهم ولا عليهم بخاف علي الحكام بتوعنا اللي لسه فاكرينا سذج......اما موضوع الاعتقالات فاكيد صدمتني وخصوصا من كتر العنف زي ما حصل مع شرقاوي
ـــ هل فكرت فى مصير مدونتك حال وفاتك؟
بصراحه لأ..............لأن ساعتها هايكون في حاجات أهم يعني موضوع الميراث و هيقسموه ازاي و البلوج هايبقي من نصيب مين في الاولاد
بس ماتقلقوش عايزكوا تطمنوا علي الاخر سويدي معاه الباص وورد وهيبلغكوا اني في دار الحق ثانيا انتوا اكيد ها تعرفوا من نشره الاخبار ......مهم انا اصلي
بس امانه عليكوا تزيعوا في البلوجات بتاعتكوا مرشات عسكريه و قرآن وعايز نعي محترم في الاهرام وحداد اربعين يوم
ـــ آخر سؤال : تحب تسمع أغنية إيه- بلاش صيغة آمال فهمى دى - ما الاغنية التى تحب وضع اللينك الخاص بها فى
مدونتك؟
عادة بحب اسمع أغاني منير وفيروز اما في الوضع الحالي احب اسمع ودع هواك بتاعة عبد المطلب
ـــ اكتب اسماء خمسة مدونين ليقوموا بهذا الاسقصاء بعدك
و أي حد عجبه التاج
مع العلم ان سويدي وتاتي وبسبس مبعوتلهم من الأول

28 Comments:

Blogger NoOR said...

ياعم انت مدونتك كبيره من يوم ما طلعت بس انت جرب هاتلاقيها لذيذه

8/14/2006 01:45:00 PM  
Blogger Nouran said...

حداد اربعين يوم ولازم كل المدونات تذيعه بص بقى لو انت مت قبلي هعملك نشرة وهلغي فقرة التهنئة ولو العكس يعني انا مت الاول هخلي صحبتي تعملي نشرة ويا ريت تكتب نعي ليا لو سمحت اه وكده تكون اتعملك تهنئة وتعذية ف النشرة شوفتبقى :)

8/15/2006 03:39:00 AM  
Blogger NoOR said...

كده تبقي امي دعيالي .......بعد الشر عنك وبعد عمر طويل ان شاء الله حتي تكوني اتمتعتي بالحياه في كليه الهندسه:)

8/15/2006 02:26:00 PM  
Blogger m_elsewedy said...

ههههههههههههههههههههههه
تتمتع بالحياة فى كلية هندسة؟
ههههههههههههههههههههههه

مش عايز حد يقلق الباس وورد معايا وممكن اقولكوا انه مات وهو لسة عايش عادى يعنى
:D

8/16/2006 01:30:00 AM  
Blogger ... said...

نور
ربنا يخليك وتنور بلوجر دايما

مش عارفة ايه اللى خلانى اكتب السؤال الاخير دة

بس دى سنة الحياة يا شباب

اجاباتك كلها جامدة جدا

وياريت تفضل كدة قلبك جرىء على طووول

تحياتى لك

8/16/2006 01:37:00 AM  
Blogger Nouran said...

بعد الشر عننا كلنا يا عم وشكل امي دعيالي علشان اتمتع ف كليه الهندسة دي شكلها جحيم لا يطاق كرهتوني فيها قبل حتى ماروح واشوفها - وربنا لسه مرحتش- ايه يا عم سويدي انا بدور عليك وانت قاعد هنا فين التعليق يا باشا انا بحسبك رحت المنصورة تاني :)

8/16/2006 06:49:00 AM  
Blogger m_elsewedy said...

ايه ده يا نوران انا فعلا كنت فى المنصورة امبارح
انتى ماشية ورايا ولا ايه؟؟
:D

8/16/2006 07:58:00 AM  
Blogger Nouran said...

مش بقيت وزيرة الدفاع بعرف اي حاجة ف البلد
سوري يا نور قلبناها شات عندك ناسف يا بشمهندس

8/16/2006 08:11:00 AM  
Blogger m_elsewedy said...

يا نوران عادى نقلبها شات بوكس براحتنا
:D
هاتى صحابك ونتكلم هنا مافيش مشاكل
:D:D:D

8/16/2006 10:20:00 PM  
Blogger Nouran said...

ايه ده يا نور انا دخلت البلوج غلط هو ده بتاعك ولا سويدي انا جاية اهدي النفوس
قولي يا سويدي اجبهم الساعة كام بالظبط ابعت دودي تيجي تقضيها تشات هنا :)
سوري يا نور انت وسويدي واحد برضه

8/17/2006 05:34:00 AM  
Blogger m_elsewedy said...

اى وقت تحبيه هاتيهم انتى بس ومالكيش دعوة
:D

8/17/2006 11:04:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

أسئلة جدية مشكور جدا
ودمت بخير

8/18/2006 03:57:00 PM  
Blogger NoOR said...

أحلام
ربنا يخليكي و علي فكره السؤال ده اكتر سؤال عجبني ......ايه رأيك

سويدي و نوران :

هو انا اغيب كام يوم الايكوا قلبتوها شات بوكس

علي فكره يا نوران انتي هاتعيشي احلي خمس سنين في حياتك في هندسه

اومرزوك
الف شكر و ما تقطعش الزيارات

8/19/2006 08:56:00 PM  
Blogger مـحـمـد مـفـيـد said...

تاج رائع لشخص يستحقه

8/22/2006 09:47:00 AM  
Blogger NoOR said...

الف شكر يا مفيد ونورت البلوج

8/22/2006 02:30:00 PM  
Blogger Captain L.J.Silver said...

kont harood 3lek 3and Lasto-Adry bas 2olt azoor el blog beta3tak a7san .....la2etak enta kaman handsa we zomol ...wana 2olt lahget el tafa2ol deeh mesh 3`areeb 3leya !!!!!!rabbena yefokk seegnena gamee3an menha 3la 7`air !

8/23/2006 03:09:00 AM  
Blogger NoOR said...

آآآآآآآآمين يا حاج سيلفر ....وشكرا عالزياره

8/23/2006 04:13:00 PM  
Blogger Nouran said...

متاكد انهم هيبقوا خمسة بس ولا هيطولوا

8/24/2006 07:02:00 AM  
Blogger NoOR said...

مكنتش عايز اصمدك واقلك انهم الذ سبع سنين في حياتي بس انتي اللي صممتي


كلنا لها

8/25/2006 03:31:00 PM  
Blogger karakib said...

fe3lan fy tags ktir abl keda et3amalet bas dah a7san tag shofto bsra7a
antouk

8/26/2006 01:02:00 PM  
Blogger NoOR said...

الموضوع ده يعود فيه الفضل لاحلام لأنها هي صاحبه الفكره وهي اللي عملت التج ده

8/26/2006 09:46:00 PM  
Blogger moorgen said...

هاى نور

بصراحة دا تالت بلوج ادخله والاقى فيه الحوار الصريح دا
هو فيه ايه
؟؟؟؟

8/26/2006 10:57:00 PM  
Blogger كلبوزة لكن سمباتيك said...

جميل قوي الاستسقاء ده كلنا عملناه
((
فين الجديد بقي؟
خالص تحياتي

8/27/2006 06:49:00 PM  
Blogger NoOR said...

مورجن :- اصل التاج ده لف علي كل البلوجرز تقريبا


كلبوزه:- انا والله نفسي اكتب بس كل ما ابقي محضر حاجه اكتبها علي ماجي اكتب اكون نسيت انا كنت هاكتب عن ايه

زهايمر مزمن

8/28/2006 03:10:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

نور أنا أهوه
شكراً على سؤالك علينا
ربنا يكرمك
انا هعمل التاج قريب انشاء الله

8/29/2006 07:55:00 PM  
Blogger NoOR said...

النهارده فرح يا جدعان .......تاتي كتبتلي كومنت انا اكيد امي دعيتلي وقالتي روح يا بني اللهي تاتي تبعتلك كومنت


حمد الله عالسلامه وعود أحمد......مستنين بوسطاتك الجديده بقي

8/30/2006 01:59:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

دي مش دعيتلك بس دي دعيتلك في ليلة القدر كمان

ازيك يا نور عامل ايه؟
انت كمان فين البوستات الجديده يابني؟

8/30/2006 03:07:00 PM  
Blogger NoOR said...

انت بس تؤمريني لو كنتي عملتي ريفرش للبلوج كان جالك البوسط الجديد

انا اكيد العيله كلها دعيالي تاتي وبسبس في يوم واحد ده ايه الهنا ده

8/30/2006 03:27:00 PM  

Post a Comment

<< Home